Nákupy Sephora – veškeré zboží si zkontrolujte ještě před zaplacením!!!

Beautiful woman with a angry expression pulling her hair

Dnes nastal konečně den D, na který jsem se těšila mnohem více než na Black Friday – má nejoblíbenější akce v parfumerii Sephora 2 + 1 na produkty Sephora a exkluzivní značky. Navštívila jsem pobočku na Novém Smíchově, kam chodím velmi ráda, hlavně kvůli jedné velmi milé, usměvavé a ochotné paní prodavačce, která tam dnes bohužel nebyla. Moc jsem se tedy nezdržovala, měla jsem dopředu vybrané tři paletky Urban Decay, které jsem se odhodlávala vyzkoušet už delší dobu. Obměkčily mě dvě novinky – Naked Ultimate Basics za 1.470,- Kč a Full Spectrum za 1.590,- Kč. K těmto novinkám jsem si za korunku vybrala klasiku Naked 3 za běžnou cenu 1.470,- Kč. K tomu jsem si přikoupila ještě dva zvětšovací lesky na rty od Too Faced a limitovanou edici Beauty Blenderu s dekorativním držátkem. Měla jsem v plánu pořídit si ještě bází pod oční stíny Sin od Urban Decay, ale k mé smůle nebyla k dispozici na Smíchově ani na Zličíně, takže už jsem si další trojici produktů nekoupila, chtěla jsem si vzít na vyzkoušení ještě sadu tří gelových masek značky Peter Thomas Roth a na porovnání bázi pod oční stíny Too Faced.

 

Upřímná radost z nákupu mi ovšem vydržela pouze k babičce, u které jsem nákup vybalila. Paletku Full Spectrum jsem dostala na férovku rozbalenou! Samolepka, která měla krabičku chránit před otevřením, byla z jedné strany stržená a její stržení navíc krabičku poškodilo, protože z ní strhlo i kousíčky černé barvy. Obal paletky byl celý ochmataný a byly na něm viditelné otisky prstů, stíny jako takové byly naštěstí netknuté, takže jsem jen nevěřícně kroutila hlavou.

 

Tím mé zklamání bohužel neskončilo. Ostatní paletky byly sice dobře zalepené a neměla jsem pocit, že by byla některá z nich někdy předtím otevřená. Po rozbalení jsem však zjistila, že oční stín Faith z paletky Ultimate Basics má hodně viditelný škrábanec … Když jsem otevřela třetí paletku Naked 3, tak už jsem byla naprosto zaskočená. Odstín Burnout měl na sobě jasný otisk něčího prstu (z fotografie to není jasně vidět, protože jsem ji fotila narychlo mobilem přímo v prodejně), stín Trick a z části i stín Liar vypadal dost ošuntěle a měl na sobě viditelné a opravdu nehezké dírky. Kdybych si tuto paletku objednala na internetu, tak bych byla přesvědčená, že se jedná o fake, že by si značka Urban Decay nikdy nedovolila prodávat paletku, která není v perfektním stavu.

 

Řekla jsem si, že je velká síla, prodávat otevřené zboží jako nové, ale ještě jsem si z toho nedělala velkou hlavu. Cestou domů jsem se zastavila v Sephoře na Zličíně s tím, že poprosím o výměnu paletek a tím bude problém vyřešený. Naivně jsem předpokládala, že výměna zboží bude v parfumerii Sephora naprostou samozřejmostí … Paní prodavačka na mě nejdřív štěkala, proč reklamuji zboží zakoupené na Smíchově na jiné pobočce, tak jsem jí vysvětlila, že jsem se nechtěla vracet zpět na Smíchov, když mám Zličín při cestě domů. Dále mi paní řekla, že na paletkách nic nevidí a že mi ty paletky nevymění, ale že mi zavolá na Smíchov, jestli mi je mohou vyměnit tam. Po sáhodlouhém telefonování s několika prodavačkami na Smíchově mi sdělila, že mi paletky nevymění ani tam. Musela jsem tedy zboží oficiálně reklamovat a na vyřízení reklamace mohu čekat až 30 dnů. S tímto přístupem se obávám, že mi reklamaci stejně neuznají a že mi nejspíš sdělí, že jsem si paletky poškodila sama po rozbalení …

 

Zboží v této cenové kategorii by nemělo mít absolutně žádnou vadu či sebemenší nedokonalost. Pokud se jedná o poškozený kus, prodejce o tom musí vždy informovat. Prodej poškozeného zboží je jedna věc, ale přístup parfumerie k tomuto problému je věc druhá. Paní prodavačka byla nepříjemná a protivná a ještě mi do očí tvrdila, že na stínech žádné poškození nevidí. Nepřipadala jsem si jako dlouholetý zákazník, který v Sephoře každoročně utrácí nemalé peníze, ale jako nějaké malé, rozmazlené a ulhané děcko, které je zcela neoprávněně nespokojené a ještě má tu nehoráznou drzost požadovat výměnu (poškozeného) zboží. Parfumerii Sephora jsem považovala za velmi solidní společnost s dobrou pověstí a nikdy by mě nenapadlo, že je nutné si zakoupené produkty kontrolovat ještě v parfumerii jako na nějakém pochybném tržišti. Domnívala jsem se, že by mi parfumerie Sephora vyšla v případě jakéhokoliv problému vždy vstříc a nechápu, že má potřebu zdráhat se vyměnit produkt, se kterým není zákazník spokojený. I kdyby paní prodavačka žádné poškození neviděla, je u obchodu takového formátu základem slušnosti zboží vyměnit, pokud si to zákazník přeje a věřím, že v zahraničí by zboží okamžitě a bez jakékoli diskuze či šklebení na požádání vyměnili a co víc, pokud si v zahraniční Sephoře zakoupíte kosmetický produkt, vyzkoušíte ho a nejste s ním z nějakého důvodu spokojená nebo pokud vaší pleti nesedne, tak vám vrátí peníze! Jen u nás se stále najde plno obchodníků, kteří k zákazníkům nemají žádnou úctu …

 

Paletku jsem si koupila pro sebe, napíšu k ní recenzi a chtěla bych k ní připojit i hezké fotky nepoškozeného výrobku. Teď si ale vemte, že by ode mě takovou paletku dostal někdo k vánocům. Co by si o mě obdarovaný myslel? Že jsem paletku dostala jako dárek, otevřela jsem si, řekla jsem si, že se mi nelíbí, tak jsem ji zase zpátky zabalila, nad poškozenou krabičkou, škrábancem či otiskem prstu mávla rukou a slavnostně obdarovala někoho jiného? Hanba by mě fackovala … Nebo kdybych paletku koupila za poslední peníze jako dárek k vánocům, pro jistotu ji otevřela a překontrolovala (což by mě u dárku do teď nenapadlo), zjistila, že je paletka poškozená, šla jsem poprosit o její výměnu a odešla s reklamačním protokolem a vědomím, že reklamaci mohou vyřešit až po Vánocích a já bych zůstala bez dárku, jak trapné.

 

 

Stín Faith s nepřehlédnutelným škrábancem.

 

 

Stín Burnout s otiskem prstu, který je na fotografii bohužel špatně vidět a ošuntělý stín Trick s nevzhlednými dírkami.

 

 

Paletka Full Spectrum s mastnými otisky prstu.

 

 

Paletka Urban Decay s poškozenou a rozlepenou krabičkou.

 

 

reklamacni-protokol
Reklamační protokol

 

 

Přihodilo se vám někdy něco podobného? Napadlo by vás rozbalovat a kontrolovat zboží přímo na prodejně? Rozbalujete a kontrolujete i dárky?

Napsat komentář