Možná neuniklo Vaší pozornosti, že před pár měsíci přidal oficiální e-shop Sephory novou funkci, kterou je hodnocení produktů. Vaše srdce určitě zaplesalo v naději, že Vám při rozhodování o nákupu nějakého produktu, pomohou zkušenosti ostatních uživatelů a že se konečně vyhnete utrácení peněž za podprůměrné a nekvalitní produkty. A v případě, že si koupíte produkt, který neplní, co slibuje, budete mít možnost na tuto skutečnost upozornit ostatní kupující, aby měli možnost své peníze investovat do kvalitnějších produktů. Ale bohužel to zní příliš dokonale na to, aby to byla pravda …

Osobně jsem na eshop Sephory psala jednu negativní recenzi na BeautyBlender někdy v prosinci. Jednalo se o limitovanou edici BB Just Chill v tyrkysovém odstínu. Nikde nebylo napsané, že by se houbička něčím odlišovala od klasické růžové houbičky, nikde nebylo uvedeno, že by měla mít tyrkysová houbička jiné vlastnosti, takže jsem se domnívala, že se jedná o naprosto stejnou houbičku ve slavnostním hávu. Když mi houbička přišla, tak měla naprosto jinou strukturu, byla tuhá, tvrdá, divně gumová a drsná, tedy zcela nepoužitelná a s klasickou růžovou houbičkou neměla kromě tvaru nic společného. Nebyla jsem zdaleka sama, kdo na houbičku napsal negativní hodnocení a recenze se na stránkách Sephora po schválení objevila.

V té době již byla houbička vyprodaná a jelikož se jednalo o limitovanou edici, tak už se produkt znovu nenaskladňoval, což mohl být důvod ke schválení negativní recenze. Nyní to vypadá, že politika společnosti Sephora týkající se negativních recenzí, je velmi nekompromisní. Od několika znepokojených uživatelek diskuzního fóra se ke mně doneslo, že jim Sephora nezveřejnila negativní zkušenosti se zakoupenými produkty, přestože byly v recenzi popsané osobní zkušenosti, příspěvek byl slušný a věcný a neporušoval pravidla. 

Ke značce Sephora jsem v minulosti měla pár připomínek a výtek, které se týkaly reklamace produktů, ceny produktů a poskytovaných služeb ve srovnání se zahraničím, přesto jsem Sephoru až do teď považovala za solidní firmu.

Zveřejňování negativních zkušeností dává spotřebitelům jasný signál, že je značka důvěryhodná a transparentní. Konec konců, zpětná vazba od zákazníků pomáhá ostatním spotřebitelům a slouží jako průvodce pro nakupující a pomáhá nakupujícím se orientovat v nepřeberném množství nabízené kosmetiky a lépe se rozhodovat. Recenze od jiných lidí ve velké míře ovlivní, jestli si nakupující konkrétní produkt zakoupí či nikoli.

Ale produkt, který z nějakého důvodu nevyhovuje jednomu spotřebiteli, bude vyhovovat mnoha dalším, protože mají jiný typ pleti nebo jiné preference. Recenze umožňují orientovat se v nepřeberné nabídce produktů a investovat do přípravku, který bude vyhovovat konkrétnímu typu pleti a odpovídat přesně tomu, co hledáme. A pokud si přečteme negativní zkušenost na jeden produkt, tak si prostě koupíme jiný, který nám bude vyhovovat lépe a z pořízeného produktu budeme mít radost.

Ceny za kosmetické produkty, které zaplatíte v ČR, jsou o desítky procent vyšší než v zahraničí. Za vyšší cenu ovšem nedostanete lepší služby a narozdíl od USA nemáte možnost produkt vrátit, pokud s ním z jakéhokoli důvodu nejste spokojené a nevyhovuje Vám. A teď se nebavíme pouze o produktech, které jsou originálně zabalené, týká se to i otevřených a vyzkoušených produktů! U nás máte možnost vrátit pouze zabalený, nevyzkoušený a nepoužitý produkt, ale bez otevření a použití přípravku neodhalíte, že na něj máte alergickou reakci nebo že stojí za starou belu. A pokud si myslíte, že dostupnost testerů na prodejnách je zcela dostatečná pro vyzkoušení produktů a informovaném rozhodnutí o nákupu, tak se podívejte na toto video, které Váš názor na zdravotní nezávadnost a hygieničnost testerů nejspíše změní …

Výrobci chrlí kosmetické produkty jak na běžícím páse a mnoho z nich je součástí limitovaných edicí, aby Vás společnost dotlačila k okamžitému nákupu. Jenže zpravidla limitované edice jsou šité horkou jehlou, postrádájí kvalitu a úroveň zpracování nekoresponduje s vysokou cenou. Výrobce a prodejci doufají, že se po produktech jen zapráší a negativní recenze si nemohou dovolit, aby jim tyhle předražené šmuky nezůstaly na skladě. Jako příklad uvedu rozjasňovač Becca, jehož recenze a fotografii nebyly na webu Sephory zveřejněny:

Slib aneb vyšperkovaná produktová fotografie
Realita aneb kvalita připomínající nejlevnější padělky z Číny

A ne, recenze nebyla nezveřejněná, protože se k tomu z časových důvodů společnost nedostala. Recenze byla ze strany Sephory přečtená a toto byla reakce zákaznického servisu na recenzi s výše uvedenou fotografií otevřeného produktu:

A pro úplnost a pobavení srovnání rozjasňovače ze Sephory s jednou z nejlevnějších značek v drogérii …

Srovnání pigmentace – první 2 swatche zleva Becca za 490,- Kč a srovnání s MakeUp Revolution

Sephora neumožňuje vrácení produktu bez udání důvodu a tím, že nezveřejňuje negativní zkušenosti s prodávanými produkty, zcela záměrně manipuluje se zákazníky. Kvůli nezveřejňování negativních hodnocení u mně klesla Sephora na samé dno a zcela jasně ukazuje, že si zákazníků neváží a nechová k nim žádný respekt. Tyto praktiky považuji za sprosté a nedůstojné a zavání klamáním spotřebitelů. Česká Sephora není slušná ani zodpovědná společnost, která by si zakládala na dobrém jménu a blízkém a vřelém vztahu se zákazníky. Je to bezcharakterní společnost, která jedná nečestně, neprofesionálně a nemorálně a neštítí se uchýlit k pochybným obchodním praktikám …

Takže až si příště budete číst opěvné recenze na kosmetické produktu na eshopu, nezapomeňte na to, že ty negativní recenze jsou vyfiltrované a na webu se zpravidla vůbec neobjeví, neboť podléhají přísné cenzuře. A co Vy? Máte osobní zkušenost s nezveřejněním negativní recenze na eshopu Sephory nebo na jiných eshopech?

3 komentáře

  1. Já mám zase pocit, že se u některých průměrných, ale “vyhypovaných” produktů na Notinu objevují neautenticky působící recenze. Buď dostávají zamestnankyně produkty zadarmo s důrazným doporučením, ať napíšou pozitivní recenzi, nebo si je někdo fakt cucá z prstu.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.