BeautyBay je e-shop zaměřený na prodej kosmetiky, kde se dají sehnat značky, které jinde v Evropě neseženete (Juvia’s Place, Melt Cosmetics) a největší výhodou je samozřejmě objednávka bez dovozních poplatků (cca 109,- Kč jako výpalnický poplatek za uskladnění zásilky Českou poštou, cca 200,- Kč poplatek za zastoupení v celním řízení pokud si zásilku neodbavíte osobně na celní poště na Praze 5 a 21% DPH z ceny zboží a nově i poštovného).

Od té doby, co jsem e-shop BeautyBay objevila, se situace podstatně změnila a některé ceny jsou tak vysoké a přemrštěné, že pokud si zboží objednáte přímo od výrobců z USA, tak i přes platbu dovozních poplatků ušetříte.

Dalším lákadlem byla pravidelná akce -25% na celý sortiment, která se vztahovala i na značku The Ordinary, která bývá na jiných stránkách ze slevových akcích běžně vyjmuta nebo jsou ceny produktů vyšší než na BeautyBay, takže ve výsledku získáte slevu neslevu. Slevové akce nahradil stupidní bonusový Tribe program, kde můžete sbírat body za nákup produktů za plnou cenu a proměnit je v naprosto směšné slevy na další nákup nebo je vyměnit za některé produkty nové BeautyBay značky.

Já jsem z BeautyBay objednávala celkem 4x a z toho jsem měla 2x problém! V květnu jsem si objednala dvě paletky ve slevě. Po obdržení zásilky jsem paletky otevřela a překontrolovala, jestli dorazily v pořádku a založila jsem se. Jednu z paletek jsem znovu vytáhla až v září, otevřela jsem ji a najednou jsem se zarazila. Paletka byla vadná – jeden stín obsahovala dvakrát  a zrovna na potvoru to byl tmavě hnědý matný stín, který bych opravdu využila.

Řekla jsem si, stane se a kontakovala zákaznickou podporu s prosbou, jestli by mi mohli zaslat chybějící stín, že bych paletku nějak vypreparovala a ten stín si tam dolepila. Přišla mi odpověď, že že mi mohou nabídnout slevu 20%, pokud si paletku nechám tak, jak je nebo že ji mohu milostivně vrátit, ale jen NEPOUŽITOU A POŠTOVNÉ DO UK BYCH MUSELA UHRADIT ZE SVÉHO.

Během jednání se zákaznickou podporou jsem si přidala, jak kdybych jednala s natvrdlým tatarem. Opravdu jsem se nedomáhala vrácení produktu, protože by se mi nelíbil a nákup jsem si rozmyslela. Já jsem odeslala právoplatnou reklamaci poškozenéh zboží, načež se mi dostalo odpovědi, že ho mohu vadný produkt vrátit jen nepoužitý. Jako WTF? Kde to jsme? Nehledě na to, že by mě poštovné za vrácení zásilky do UK stálo v přepočtu kolem 20 EURO a cena paletky byla €27.97, takže bych na tom sakra prodělala. S takovým přístupem jsem se ještě nesetkala a považuji to za něco zcela neslýchaného.

Další skandál následoval v souvislosti s dlouho očekávanou paletkou Jeffreeho Stara ve spolupráci se Shanem. Zákazníkům z BeautyBay chodili poškozené omlácené paletky s rozsypanými stíny. Tenhle problém se hromadně objevil pouze v souvislosti se stránkou BeautyBay a nejednalo se o ojedinělý incicent. BeautyBay totiž paletky posílá pohozené volně v krabici bez bublinek a jedinou ochranu paletkám tvoří zmuchlaná vrstva tvrdého papíru – třeba RevolutionBeauty paletky také zasílá bez bublinek, ale krabice obsahuje kapsu z fólie, do které se paletky vsunou, aby se během přepravy nehýbaly a nelítaly po krabici.

Největší joke je ten, že BeautyBay nabízí poškozeným zákazníkům slevu ve výši 40%. Pokud se Vám sleva za zdemolovanou paletku a rozbité stíny, které zašpiní všechny ostatní, nezdá jako štědrá kompenazce, BeautyBay Vám dokonce umožní poškozenou paletku na vlastní náklady zaslat zpět, ale háček je v tom, že poštovné Vám BeautyBay neuhradí a o těch 60% z ceny paletky tak jako tak přijdete. Tak vy si objednáte paletku, prodejce odflákne její zabalení a budete na tom biti vy. Z toho je mi fakt na zvracení, je to naprosto nechutné a neakceptovatelné jednání, neskutečný hnus a hyenismus. 

A ptáte-li se, jaký byl můj druhý problém s BeautyBay. Objednala jsem si Controversy a Mini Cospiracy paletku z legendární spolupráce Jeffreeho Stara X Shana, která zbourala internet. Po releasu paletky spadly všechny e-shopy, které kolekci prodávaly a byly nedostupné řadu hodin. Já jsem seděla u počítače 3 hodiny a každou minutu obnovovala BeautyBay s nadějí, že stránka ožije a já si paletky koupím. Den předtím jsem sice říkala, že ty paletky nechci, že to neodpovídá mé představě a barevnému schématu, ale pak jsem propadla davovému šílenství a paletky chtěla.

Naděje pomalu pohasínala, protože se ostatní stránky zprovoznily a paletky byly samozřejmě vyprodané. Najednou naskočil BeautyBay a paletky ještě byly. Objednala jsem si jen velkou paletku, ale pak jsem toho litovala s tím, že jsem si měla vzít i tu malou. Hodila jsem si ji do košíku a kvůli poštovému zdarma jsem znovu přihodila i velkou paletku s tím, že ji určitě někdo z jednoho kosmetického fóra nestihne koupit a bude ji shánět, tak paletku přenechám nebo ji případně prodám. Paletku tam sháněla jedna slečna, ale nakonec si to rozmyslela a řekla, že si ji kupovat nebude, takže jsem ji nakonec prodala. Když mi paletka přišla, tak jsem ji nafotila, protože jsem musela zkontrolovat, jestli přišla celá a odeslala ji.

Na druhý balíček s velkou a malou paletkou pro mě jsem čekala dva týdny. Balíček byl odeslaný 4.11. z Německa, já ho pořád netrpělivě vyhlížela a nic. 13.11 se na sledování zásilky objevilo, že byla paletka ve 3:26 v noci doručena a problém byl ten, že podle trackování byla v Kolíně nad Rýnem a PPL, které mělo zásilku doručovat, mi potvrdilo, že paletka do ČR ani nedorazila. Kontakotvala jsem zákaznickou podporu BeautyBay, opět jsem si přišla, jak když mluvím s tatarem, ale nakonec se vyjasnilo, že paletku opravdu nenám, že není na recepci ani u sousedů.

Po pár dnech mi přišla odpověď z BeautyBay, že balíček nebyl doručený kvůli špatné adrese. Vím, kde bydlím, adresu mám zadanou u nich v systému a předchozí balíčky došly v pořádku. Krve by se ve mě nedořezal, když jsem si přečetla, že je balík na cestě zpátky k nim, že objednávku stornují a vrátí mi peníze. Byla jsem vytočená do nepříčetnosti a napsala jsem jim ostrej email, že nechápu, jak si můžou dovolit mi vracet peníze, aniž by se mě napřed zeptali, jestli chci balíček znovu odeslat, až se jim vrátí nebo jestli nechci čekat a mám zájem o vrácení peněz.

Bohužel ani nabroušenej email a vyjádření, že chci svou objednávku a ne peníze, nepomohlo a jako projev dobré vůle mi milostivě připsali 350 Tribe bodů, což není ani sleva 6 EUR. Naprostej výsměch prostě.

Tohle jsou nekalé praktiky pochybných eshopů, prodejců padělků a přeprodávačů haraburdí z Číny, takhle se solidní a legitimní e-shop opravdu nechová. Před tímto eshopem Vás tímto varuji a nikdy si tam ve vlastním zájmu nic neobjednávejte. Hnus velebnosti. 

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.